Monday, January 18, 2010

I love this city...




Cred ca as putea sa spun ca am avut o zi buna, ca astazi am observat si soarele ce se ascundea timid in spatele norilor. Mi-am amintit de lucruri pe care ar trebui sa le constientizez zilnic si pentru care sa fiu recunoscatoare in fiecare minut al vietii mele.
Ironic cum pot sa trec de la o stare la alta, sa ma simt atat de norocoasa pentru cateva clipe si atat de pierduta in urmatoarele...
Mi-am inceput ziua destul de bine, cu o combinatie multumitoare de fericire si nostalgie. Mai concret:plimbandu-ma prin orasul in care locuiesc (cu jumatate de "norma", deoarece niciodata nu stau suficient de mult incat sa ma simt ca acasa), admirand pentru a mia oara cladirile care ma inconjoara si realizand ceva ce deja stiu,dar nu recunosc prea des: sunt norocoasa, chiar daca in adancul sufletului simt ca nu merit acest lucru (nu e vorba de autocompatimire, dar am esuat in a rasplati persoanele care imi ofera aceste avantaje).
Nu cred ca ar putea sa existe in niciun colt din lumea aceasta mare o persoana (oricat de rece, sceptica sau cinica) a carei suflet sa ramana impietrit si neimpresionat de Viena. Iubesc tot ce inseamna acest oras, faptul ca imbina trecutul cu prezentul in cel mai minunat mod, ca are ceva pentru fiecare dintre noi, ca aici orice pasiune isi gaseste corespondentul. As putea sa ma plimb ore intregi si sa nu ma plictisesc, am admirat de nenumarate ori primaria Vienei (pe care,personal,o consider cea mai frumoasa cladire vazuta vreodata), bisericile si muzeele si stiu ca nu am descoperit nici cea mai mica parte din toate minunatiile acestui oras si regret ca uneori timpul sau alte preocupari banale ma impiedica sa fiu pur si simplu....un turist sau vizitator avand un singur scop: de a patrunde in cele mai ascunse,dar si in cele mai importante, cotloane ale acestui loc.
Plimbandu-ma deci si admirand strazile si cladirile care au ajuns sa imi fie atat de dragi, mi-am dat seama cat de recunoscatoare sunt ca pot sa locuiesc aici, dar in acelasi timp am simtit si mai intens ca acum,mai mult ca niciodata, trebuie sa depun eforturi pentru a merita ceea ce deja am primit si urmeaza sa primesc in continuare.

No comments:

Post a Comment